پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 02 شهریور 1401

تعداد ثبت نام کنندگان اربعین در آستانه ۲میلیون نفری شدن/متقاضیان زودتر نام نویسی کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ حمید رضا محمدی با اعلام این مطلب گفت : به تمامی متقاضیانی که در پیش ثبت نام شرکت کرده اند،توصیه می شود که حتما تا پیش از سفر نام نویسی قطعی را انجام دهند.
وی افزود: متقاضیان می توانند با ورود به سامانه و بخش پیگیری و ویرایش ،. بعد از واریز مبلغ بیمه زایران اربعین ، نام نویسی خود را نهایی کنند و با خیال آسوده به این سفر مبادرت نمایند.
محمدی با بیان اینکه سایت سماح همچنان برای متقاضیان سفر اربعین باز است و افراد می توانند نام نویسی کند. گفت: متقاضیان سفر اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و روند نام نویسی و پرداخت مبلغ بیمه را انجام دهند .
مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج وزیارت با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۹درصد پیش ثبت نام کنندگان آقایان و حدود ۴۱ درصد بانوان هستند گفت: میانگین سنی زایران بین ۳۰ تا ۵۰ سال می باشد و بیش از ۹۵ درصد افراد تمایل دارند از مرزهای زمینی به سفر عتبات در ایام اربعین مشرف شوند.
محمدی به زایران توصیه کرد وان سفر خود را مدیریت کرده و به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند و توصیه ها و تذکرات ستاد مرکزی اربعین حسینی را مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه ثبت نام در سامانه سماح الزامی است گفت: زیرساخت های لازم برای نام نویسی از عزیزان همچنان فراهم است و دریافت بیمه نیز جزو الزامات محسوب می شود.

روتیتر: در مسیر عاشقان اربعین /۱۴